sobota 27. 2. | |
neděle 28. 2. | |
pondělí 1. 3. | |
úterý 2. 3. | |
středa 3. 3. | |
čtvrtek 4. 3. | |
pátek 5. 3. |

Semináře
Nové pohledy na školsky neúspěšné žáky
pro učitele pracující v rámci speciálně pedagogické péče s dětmi individuálně či skupinově integrovanými, pro učitele I. a II. stupěn ZŠ
Datum: | 22. října 2007   Čas: 13:30 - 16:30 |
Místo: | IMPULS TŘEBÍČ, Okružní 935, Třebíč - Borovina |
Program: |
Program: Téma je zaměřeno na VPU v kontextu raného psychomotorického vývoje a následného rozvoje kognitivních funkcí, dále na odchylky ve vývoji s dopadem do schopnosti psaní, čtení, počítání. Mezi probírané okruhy patří systém reedukace, možnosti ovlivnění činnosti mozku a spolupráce mozkových hemisfér, metodiky rozvoje dílčích funkcí, tréninkové programy pro zlepšení paměti, psaní (ve spojení s gramatickým myšlením), čtení, počítání. Práce se slovní instrukcí. Styly učení. Absolventi teoretické, výcvikové a praktické části by měli být schopni aplikovat osvojené metody do výuky a napomáhat ostatním pedagogům při zpracování podpůrných opatření a při tvorbě individuálního vzdělávacího plánu. Teoretická část: I. Příčiny školních neúspěchů – motorický vývoj, spolupráce mozkových hemisfér, zkřížená lateralita, mozečková teorie, syLMD. II. VPU – inteligence. III. Systém reedukace – tři roviny kognitivních funkcí, metody pro rozvoj kognitivních /dílčích funkcí. IV. „Metoda instrumentálního obohacování R. Feuersteina“ - rozvoj kognitivních funkcí, metoda „Deficitů dílčích funkcí“ (Biebl, Sindelarová, Pokorná). V. Vývojové poruchy chování (VPCH). VI. Styly učení. VII. Výcviková část: I. Speciální metodika MUDr. Kleplové „Vedení k úspěchu dítěte“ – komplexní metodika s celostním zaměřením, trénink verbálně akustické paměti dle B. Sindelarové, trénink zrakové paměti dle metodiky „Deficitů dílčích funkcí“ a metodiky z PS „Rozvoj vnímání a poznávání“ autorky V. Pokorné. II. Gramatika v systému, metodika práce s tabulkou gramatiky – nácvik komentovaného psaní ve spojení s gramatickým myšlením. III. Metodika nácviku čtení, vedení plynulých očních pohybů, nácvik představy početní řady – základní matematické operace, práce se slovní instrukcí. Supervizní část: I. Kazuistiky. II. Supervize postupů. III. Mentální mapování. |
Lektor: | Mgr. Marta Pokorná, Mgr. Miluše Ustohalová |
Kurzovné: | 300,- (za jeden seminář) |