úterý 9. 3. | |
středa 10. 3. | |
čtvrtek 11. 3. | |
pátek 12. 3. | |
sobota 13. 3. | |
neděle 14. 3. | |
pondělí 15. 3. |

Semináře
Reklama - nástroj modernizace české společnosti aneb Co jsme o podobách a službách reklamy u nás ještě nevěděli
učitelům dějepisu 2. stupně ZŠ, víceletých gymnázií, středních škol a ostatním zájemcům
Datum: | 23. listopadu 2010   Čas: 14.15 - 16.30 |
Místo: | IMPULS TŘEBÍČ, Okružní 935, Třebíč - Borovina |
Program: | Tento seminář přináší poutavou formou ucelené a dobře využitelné informace nejen o historii reklamy, ale i přínosné poznatky o jejím dalším rozvoji a vlivu na českou společnost, kterými lze i z hlediska mediální výchovy obohatit výuku v následujících vzdělávacích oblastech: Člověk a společnost, Člověk a svět práce, Umění a kultura.
Časově se seminář soustředí na období 2. poloviny 19. a první poloviny 20. století. Tematicky vychází z právních podmínek pro rozvoj obchodní propagace (živnostenský řád 1859, zákon proti nekalé soutěži 1927 apod.) Rovněž neopomene společenské a ekonomické předpoklady rozvoje reklamy (demokratizace spotřeby, hromadná výroba). Samostatnou pozornost věnuje vztahu reklamy a techniky i umělecké tvorby. Z hlediska obsahu se výklad zaměří na specifika české obchodní propagace, zejména na využití národnostních zájmů, symbolů a odkazů. Nechybí ani málo známé pozoruhodnosti vypovídající o spojení reklamy s tvůrčím prostředím jak literárním, výtvarným, tak i filmovým. Také poukáže na to, jak ovlivnila podobu reklamy první světová válka a jakými změnami prošla ve smyslu obsahu i rozsahu v období první republiky. Lektorka doc. Pavla Vošahlíková ve své přednášce, podle časových možností, věnuje svou pozornost i nástihu situace v oblasti reklamy po druhé světové válce, a to do začátku 50. let. Zajímavý výklad doprovází ojedinělý dobový ilustrační materiál (ilustrace, fotografie). |
Lektor: | doc. PhDr. Pavla Vošahlíková, DrSc. |
Kurzovné: | 350,- Kč |